Pytania i odpowiedzi

Pytania i odpowiedzi

Instalacja plików UFS

Zanim przystąpisz do instalacji upewnij się, że:

1. Klucz sprzętowy iLok lub Twój komputer zawierający licencje rozponawany jest przez aplikację iLok License Manager. Zarejestrowane klucze iLok i/lub komputery obecne są na liście "Locations" z lewej strony ekranu.
(Jeśli występują problemy z licencjami, prosimy o przeczytanie pomocnych artykułów iLok FAQ oraz iLok License Manager Quick Start Guide na stronie iLok.com)
2. Zainstalowana jest najnowsza wersja aplikacji UVI Workstation.

Przewodnik instalacji UFS

1. Pobierz i zainstaluj najnowszą wersję aplikacji iLok License Manager właściwą dla użytkowanego systemu operacyjnego.
2. Pobierz i zainstaluj najnowszą wersję aplikacji UVI Workstation
UVI Workstation for Mac OS X
UVI Workstation for Windows
UVI Workstation for Windows (x64)
3. Niektóre z plików zapisane są w formacie .rar. Polecamy użycie programu UnrarX (Mac) lub WinRAR (Windows) do rozpakowania tego typu plików. Obydwa programy dostępne są do pobrania bezpłatnie.
4. Organizacja pliku instrumentu UFS:
- Utwórz folder i zamieść w nim pliki UFS
- Uruchom aplikację UVI Workstation (w wersji samodzielnej)
- Przejdź do [Preferences > Sound Banks]
- Wybierz i dodaj folder utworzony w punkcie 1
- Zrestartuj aplikację
Twoja biblioteka pojawi się w sekcji [Browser > SoundBanks].
5. Jeśli występują problemy z plikami UFS, kliknij prawym przyciskiem myszy na pliku i wybierz “Verify soundbank integrity”. Jeśli proces nie zakończy się pomyślnie, pobierz aplikację ponownie z Twojego konta UVI (UVI account).

W jaki sposób pobrać licencję na klucz sprzętowy iLok?

1. Pobierz i zainstaluj najnowszą wersję programu iLok License Manager
2. Uruchom program. Zaloguj się na konto używając swojego iLok User ID oraz hasła.
3. Podłącz klucz sprzętowy iLok do portu USB komputera. Zarejestrowane klucze iLok pojawią się na liście “Locations” z lewej strony ekranu.
4. Przejdź do okna “Available”.
5. Przeciągnij i upuść oczekujące licencje na klucz sprzętowy iLok.

W jaki sposób pobrać licencję na komputer?

1. Pobierz i zainstaluj najnowszą wersję programu iLok License Manager
2. Uruchom program. Zaloguj się na konto używając swojego iLok User ID oraz hasła.
3. Przejdź do okna “Available”.
4. Przeciągnij i upuść oczekujące licencje do swojego komputera.

W jaki sposób przenieść licencję z komputera na klucz sprzętowy iLok (i odwrotnie)?

1. Uruchom program iLok License Manager i zaloguj się.
2. Zlokalizuj swoją licencję.
3. Kliknij na licencji prawym przyciskiem myszy i wybierz “Deactivate” – licencja pojawi się w oknie “Available”.
4. Przeciągnij i upuść oczekujące licencje na klucz sprzętowy iLok lub do swojego komputera.

W jaki sposób przenieść licencję z jednego komputera na drugi?

1. Uruchom program iLok License Manager i zaloguj się.
2. Zlokalizuj swoją licencję.
3. Kliknij na licencji prawym przyciskiem myszy i wybierz “Deactivate” – licencja pojawi się w oknie “Available”.
4. Uruchom program iLok License Manager na drugim komputerze i zaloguj się.
5. Przejdź do okna “Available”.
6. Przeciągnij i upuść oczekujące licencje do swojego komputera.

Czy można autoryzować jedną licencję na wielu komputerach jednocześnie?

Produkty zarejestrowane od dnia 25 marca 2014 roku pozwalają na autoryzację na 3 komputerach równocześnie.
Produkty zarejestrowane przed dniem 25 marca 2014 - dla każdego tytułu można nabyć 3 dodatkowe aktywacje w cenie 29 USD.
Więcej informacji w dziale "Moje produkty" (język angielski).

W jaki sposób dowiedzieć się ile jeszcze pozostało autoryzacji mojego programu?

W celu weryfikacji ilości autoryzacji:
1. Otwórz program iLok License Manager
2. Wybierz swoją licencję.
3. Kliknij "Show Details".
4. Odwołaj się do sekcji "Authorizations" w celu poznania szczegółowych informacji.

Klucz sprzętowy iLok

W celu rozwiązania problemów z kluczem sprzętowym prosimy odwołać się do oficjalnej strony iLok (język angielski). 


Poniżej zamieszczamy linki do najczęstszych problemów z kluczem sprzętowym iLok (język angielski):
iLok License Manager Quick Start Guide
Frequently Asked Questions
Protected Software
My iLok Account Issues
iLok Issues
Licenses and Codes
iLok.com Products and Services
Broken, Lost and Stolen iLoks

Dlaczego iLok?

iLok to platfroma zabezpieczająca produkty firmy UVI, pozwalając jednocześnie Użytkownikom na bezpieczny i prosty transfer licencji, bez fizycznych ograniczeń oraz opóźnień czasowych, związanych z innym systemem autoryzacji - challenge/response.
Klucz sprzętowy iLok ma niewielkie rozmiary, jest łatwy w użyciu oraz działa z dwoma systemami operacyjnymi (Windows oraz MacOS).

Czym jest plik UFS?

UFS to format pliku instrumentu. Zawarte są w nim wszelkie wymagane przez instrument żródła, takie jak brzmienia czy próbki, ustawienia, itp.

Co to jest plik RAR?

RAR to wyjątkowo efektywny format kompresji dla plików audio. Pozwala zmniejszać duże pliki UFS w celu przesyłania ich poprzez Internet. Jeśli pobrałeś plik ze strony UVI, do jego rozpakowania niezbędny będzie jeden z programów obsługujących format RAR. Jeśli nie posiadasz takiego programu, możesz pobrać go bezpłatnie. Rekomendujemy użycie programu UnrarX dla systemu OS X lub WinRAR dla systemu Windows. Przeciągnij pobrany plik UFS do programu obsługującego format RAR, po krótkiej chwili zostanie on rozpakowany i pojawi się we wskazanej przez Ciebie lokalizacji. Po rozpakowaniu pliku UFS, pobrany spakowany plik RAR można usunąć z dysku komputera.

Jeśli pojawi się komunikat o błedzie, na przykład "CRC failed", pobierz spakowany plik ponownie i spróbuj rozpakować go jeszcze raz.

Uwaga:
W przypadku rozpakowania kliku plików UFS, należy zachować je wszystkie (upewnij się, że pozostają w tym samym katalogu / folderze).

Po kilku próbach nie udało mi się pobrać licencji. Co można zrobić w takiej sytuacji?

Skontaktuj się z działem wsparcia wypełniając formularz Contact Support (język angielski). Postaramy się pomóc w pobraniu licencji. Ewentualnie napisz w tej sprawie na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Czy ma znaczenie gdzie przechowuję pliki UFS?

Nie ma znaczenia. Możesz zainstalować pliki UFS gdzie zechcesz, na każdym dysku podłączonym do komputera. Im szybszy dysk tym lepsza wydajność instrumentu.
Uwaga:
Jeśli bank dźwięków posiada dwa pliki (UFS, UFS1) lub trzy pliki (UFS, UFS1, UFS2), oznacza to, iż powinieneś pobrać aktualizację banku dźwięków poprzez swoje konto UVI, lub biblioteki wykorzystują unikalne pliki UFS.

W jaki sposób uzyskać dostęp do moich instrumentów w UVI Workstation?

Instrumenty dostępne są poprzez wyszukiwarkę. Mogą być odnalezione manualnie w strukturze plików systemowych poprzez okno wyszukiwarki “Devices” lub wygodnie wybrane z wielu lokacji poprzez okno wyszukiwarki “Soundbanks”.

W celu dodania lokacji instrumentu do okna “Soundbanks”:
1. Utwórz folder i umieść w nim pliki UFS.
2. Uruchom UVI Workstation.
3. Przejdź do [Preferences > Sound Banks].
4. Dodaj folder utworzony w kroku 1.
5. Zrestartuj aplikację.
Instrument powinen pojawić się w oknie wyszukiwarki “Soundbanks”.


Domyślne lokacje banków brzmień UVI:
- OS X: [system disk]/Library/Application Support/UVISoundBanks/
- Windows 32-bit: C://Program Files (x86)/UVISoundBanks/
- Windows 64-bit: C://Program Files/UVISoundBanks/

Znalazłem kilka plików UFS o nazwach UFS, UFS1, UFS2, itd. Czy potrzebne są wszystkie te pliki?

Jeśli bank dźwięków posiada dwa pliki (UFS, UFS1) lub trzy pliki (UFS, UFS1, UFS2), oznacza to, iż powinieneś pobrać aktualizację banku dźwięków poprzez swoje konto UVI, lub biblioteki wykorzystują unikalne pliki UFS.

Po uruchonmieniu UVI Workstation, pojawia się komunikat: "Unable to mount the Volume from '/[yourUFSfolder]/Library.ufs' (Invalid file)"

Może to być rezultatem:
1. Pliki UFS (lub ich skróty/aliasy) mogą mieć błędne nazwy. Upewnij się, że nazwy plików są identyczne z oryginalnymi i/lub zakończone są rozszerzeniem ".ufs".
2. Pliki UFS mogą być uszkodzone. Kliknij prawym przyciskiem myszy na pliku i wybierz “Verify soundbank integrity”.
Jeśli proces nie zakończy się pomyślnie, pobierz bibliotekę ponownie poprzez swoje konto - UVI account.
3. [Tylko dla MacOS] Pliki UFS mogą mieć problem z dostepem; zlokalizuj plik UFS i uzyskaj informacje - 'Get Info' (Cmd+I), następnie zmień przywileje na 'Read & Write

Po uruchomieniu UVI Workstation, pojawia się informacja: "Unable to mount the Volume from '/[yourUFSfolder]/Library.ufs' (No valid authorization file)"

Aplikacja nie może odnaleźć licencji dla konkretnej biblioteki. Zwykle powodem jest brak klucza sprzętowego iLok w porcie USB komputera.

Upewnij się, że:
1. Zainstalowana jest najnowsza wersja aplikacji iLok License Manager.
2. Zainstalowana jest najnowsza wersja aplikacji UVI Workstation.

Uwaga:
Jeśli nadal wystepuje problem oznacza to, iż należy przeprowadzić synchronizację / naprawę (Sync/Repair) klucza iLok. Można to zrobić poprzez aplikację iLok License Manager.

W celu synchronizacji / naprawy (Sync/Repair) klucza iLok (Uwaga: upewnij się, że do komputera podłączony jest TYLKO JEDEN klucz iLok):
1. Otwórz iLok License Manager i zaloguj się na swoje konto.
2. Upewnij się, że klucz iLok jest podłączony i zaznacz go.
3. Kliknij na “Details” (prawy dolny róg).
4. Kliknij “Sync/Repair”.

Po uruchomieniu UVI Workstation w systemie Windows pojawia się informacja: "Unable to mount the volume from C:/Program Files/UVI workstationX64/unins000.dat (Invalid File)

Z nieznanej przyczyny folder C:/Program Files/UVI Workstation x64/ zaczyna być automatycznie skanowany po włączeniu programu. Prosimy o usunięcie foldera z UVI Workstation "Preferences > Sound Banks".

Po załadowaniu plików REX pojawia się następujący komunikat "[REX unsupported]"

Prosimy pobrać i zainstalować aktualne sterowniki dla REX Shared Library stąd

Właśnie zainstalowałem Rex Shared Library na systemie OS X 10.9.x. Przez cały czas pojawia się następujący komunikat: "Couldn't load the program XXX.rx2".

Zapewne występuje konflikt dostępu do folderu zawierającego REX Shared Library.
1. Zlokalizuj ten folder - /Library/Application Support/Propellerhead Software/...
2. Kliknij na nim prawym przyciskiem myszy i wybierz "Get infos".
3. Przejdź do "Sharing & Permissions".
4. Odblokuj opcję w prawym dolnym rogu – zostaniesz poproszony o hasło administratora.
5. Upewnij się, że "System" ustawiony jest na "Read&Write".
6. Klinkij na ikonkę trybika (pod listą użytkowników).
7. Wybierz "Apply to enclosed assets" i potwierdź.

Po uruchomieniu UVI Workstation na systemie Windows pojawia się następujący komunikat: "The program can't start because MSVCR110.dll is missing from your computer. Try reinstalling the program to fix this problem"

To problem oprogramowania Pace oraz Visual. Uaktualnij oprogramowanie Visual C++ Redistributable for Visual Studio 2012.

Czy potrzebuję konta iLok w celu uruchomienia UVI Workstation z pakietem niechronionych brzmień (na przykład Analogic Piano 09) lub prostych próbek audio?

Nie, konto iLok wymagane jest do uruchomienia chronionych bibliotek.

Jestem właścicielem starszych wersji oprogramowania takich jak PlugSound Box, Xtreme FX (pierwsza wersja) czy Ultra Fokus. Czy mogę je uaktualnić do nowszych wersji?

Tak, jest to możliwe. Prosimy o wypełnienie Formularza kontaktowego (język angielski) w celu otrzymania informacji na temat dostępnych uaktualnień.
Więcej informacji na ten temat znajduje się tutaj (język angielski)

Używam programu Ableton Live dla Windows. UVI Workstation nie odpowiada na komunikaty przesyłane przez mój kontroler MIDI. O co chodzi?

Czasami informacje MIDI nie są odczytywane przez wtyczki / instrumenty w programie Ableton Live (PC), w tym także przez UVI Workstation. Można ten problem rozwiązać.

W celu upewnienia się, że komunikaty MIDI docierają do wtyczek / instrumentów w programie Ableton Live (od wersji 6.0.9 w górę):
1. Utwórz plik tekstowy o nazwie "Options.txt".
2. Dodaj tę linijkę tekstu do pliku tekstowego: -_EnsureKeyMessagesForPlugins
3. Zamieść plik tekstowy w następującym katalogu (Windows 7, 8): Users(username)AppDataRoamingAbletonLive x.x.xPreferences

Więcej informacji na ten temat znajdziesz tutaj (język angielski).

Dlaczego starsze systemy operacyjne, takie jak Windows XP lub Mac OS X 10.5 nie są już wspierane?

Wymienione systemy operacyjne są przestarzałe. Większość funkcji nowego oprogramowania nie jest kompatybilna z tymi systemami.
Rekomendujemy uaktualnienie systemu operacyjnego do najnowszej wersji.

Moja ochrona antywirusowa Avira identyfikuje UVI Workstation jako wirus Trojan. Co można z tym zrobić?

Avira rekomenduje ustawienie wyjątku dla UVI Workstation do momentu ukazania się uaktualnienia oprogramowania Avira.
Więcej informacji tutaj (język angielski).

Dlaczego ceny produktów UVI na stronie internetowej producenta różnią się od cen zamieszczonych stronie sklepu Audiostok?

Ceny produktów na stronie producenta wyświetlane są w EURO netto (czyli bez VAT). W trakcie dokonywania zakupów stawka VAT dolicza się do zamawianego produktu i staje się identyczna / zbliżona do tej, która wyświetlana jest na stronie sklepu Audiostok (tu w PLN wraz z VAT).

EULA (Licencja końcowego użytkownika)

UVI zezwala na użycie każdego dźwięku z biliotek UVI (nawet w jego oryginalnym brzmieniu) w każdej muzycznej czy dźwiękowej kompozycji / produkcji. Można ich użyć również w połączeniu z innymi dźwiękami LECZ nie można ich używać jako pojedynczych elementów w konkurencyjnych produktach / konkurencyjnym oprogramowaniu.

Log in or create an account

fb iconLog in with Facebook