Najbardziej kompletny instrument hybrydowy na rynku
Miksuj i moduluj sample, moduły syntetyczne, efekty specjalne i inne z najbardziej rozbudowanym i najsprawniejszym instrumentem hybrydowym naszych czasów.
Niesamowita jakość dźwięku
15 najwyższej klasy oscylatorów, w tym zachwycające silniki granularne i modyfikujące czas IRCAM, a także w pełni wyposażone moduły Wavetable, FM, Drum i Pluck.
Unikalne, potężne efekty
Ponad 80 wysokiej jakości efektów specjalnych, w tym pogłosy algorytmiczne i convolution, delaye, modelowane filtry, dystorsje, procesory dynamiki, analizatory, multi-fx i wiele innych.
Ergonomiczny, adaptowalny interfejs użytkownika
Przejmij kontrolę nad procesami MIDI, syntezą, efektami i modulacją w jednym okienku, aby umożliwić natychmiastowy, adaptowalny proces twórczy.
Nieskończone możliwości
Eksploruj dźwięk na nowe, ekscytujące sposoby, stosując znane Ci już koncepcje, bez sztucznych ograniczeń kreatywności, zrób krok więcej i napisz skrypty do generatorów wydarzeń bądź stwórz własne, w pełni skryptowalne instrumenty w nowym interfejsem.
Falcon to zaawansowany instrument hybrydowy o nieograniczonych możliwościach, łączący rozbudowaną kolekcję najwyżej klasy oscylatorów, efektów, modulatorów i procesorów zdarzeń w elastycznym i skryptowalnym środowisku. Falcon pozwala na tworzenie i manipulację dźwięku z niezrównaną precyzją i finezją, od prostego cięcia sampli i projektowania syntezy po ekstrawagancko modulowane wielotonowe hybrydy. Falcon może działać samodzielnie lub jako wtyczka w Twojej aplikacji DAW, wspiera układ kanałów 10.2 i jest w stanie obsłużyć każdy dźwięk (a nawet niektóre obrazki) i jest w pełni kompatybilny ze wszystkimi instrumentami UVI.
Falcon oferowany jest z niezwykłą kolekcją ustawień fabrycznych stworzonych przez jednych z najbardziej cenionych inżynierów dźwięku na świecie. Użyj ich do natychmiastowych korzyści bądź jako inspiracji do tworzenia własnych dźwięków. Ustawienia komponentów dostępne są dla oscylatorów, efektów, sekwencerów modulacji, pozwalając na szybkie znalezienie pożądanej opcji. Możesz tworzyć własne ustawienia dla niemal każdego modułu i tworzyć własne biblioteki, by szybko przywołać swoje pomysły w przyszłości.
Jako bonus, każda licencja Falcon zawiera voucher o wartości 100 dolarów na zakup dowolnej biblioteki dźwiękowej na stronie uvi.net. Poszerz swoje doświadczenia z Falconem dzięki naszym wysokiej klasy instrumentom, takim jak CS-M, albo kup Mayhem of Loops jako potężny dodatek do Twojej stacji roboczej.
Obojętnie czy szukasz dużego zestawu nowych dźwięków lub instrumentów czy kreatywnego środowiska do tworzenia wyrafinowanych dźwięków, Falcon jest innowacyjnym i potężnym wyborem.
OSCYLATORY
Falcon oferuje 15 wysoce zoptymalizowanych oscylatorów pokrywających szerokie spektrum samplingu i technik syntezy. Oscylatory oparte na samplach to między innymi: IRCAM Granular, IRCAM Multi Granular, IRCAM Scrub, IRCAM Stretch, Sample, Slice i Stretch. Oscylatory oparte na syntezie to Analog, Analog Stack, Drum, FM, Noise, Organ, Pluck i Wavetable. Oscylatory Falcona brzmią niesamowicie i są zoptymalizowane pod kątem najlepszej wydajności.
>> Learn more
Do dyspozycji masz ponad 80 wysokiej klasy efektów, kategoryzowanych w taki sposób, aby ułatwić ich wyszukiwanie: Delays, Reverbs, Modulation, Filters, Equalizers, Amps i Stereo, Drive i Distortions, Dynamics, Analysis i wiele innych. Przydaje się tu bogate doświadczenie UVI w zakresie projektowania efektów, takich jak wyrafinowane delaye (opóźnienie), uniwersalne pogłosy (włączając algorytm Sparkverb i zoptymalizowany reverb convolution), kompresory, winyl, efekty reamping i wiele innych. Możesz dodawać efekty na poziomie patchy, wysyłek (send) lub nawet na poziomie nut.
>> Learn more
MODULACJA
Bogaty dźwięk oznacza ruch, a Falcon może tworzyć ruch, gdzie tylko będzie to potrzebne. Generatory modulacji AHD, Analog ADSR, Attack Decay, DAHDSR, Drunk, LFO, Multi Envelope i Step Envelope są w standardzie i mogą być użyte do niemal wszystkiego w środowisku Falcona. Możesz tworzyć wariacje na przestrzeni czasu lub na żądanie, napędzać oscylatory, efekty lub nawet inne modulatory, a następnie dodawać najważniejsze parametry do macro panelu, aby uzyskać przejrzystą i intuicyjną kontrolę.
>> Learn more
ZDARZENIA
Procesory zdarzeń Falcona umożliwiają kontrolę i analizę fazy przed-syntezowej Twojego dźwięku, od manipulacji przychodzącymi danymi MIDI po kreację algorytmiczną. Możesz wykorzystać standardowe procesory, takie jak zaawansowany Arpeggiator, Micro Tuner, Chorder, Harmonizer, Strum simulator, MIDI Player, Unison i Shepard, lub zaprogramować własne od podstaw, dzięki potężnemu językowi skryptowemu Lua.
>> Learn more
INTERFEJS
Od edycji na poziomie komponentów po miksowanie i występ w czasie rzeczywistym z użyciem wielu instrumentów, interfejs Falcona został zaprojektowany aby był jednocześnie ergonomiczny i adaptowalny. Ze względu na charakter instrumentów i interaktywnych występów muzycznych, projekty mogą szybko stać się duże i wieloaspektowe. Interfejs Falcona został przygotowany pod kątem złagodzenia stopnia skomplikowania i umożliwienia szybkiego skupienia się bez względu na ilość szczegółów.
>> Learn more
WYSTĘPY
Falcon został wyposażony w bogaty zestaw narzędzi, wliczając implementację Open Sound Control (OSC), automatyzację hosta, elastyczne przekierowywanie MIDI i audio, nauka sygnałów MIDI, zakres tonacji i siły nacisku klawiszy, keyswitching i wiele innych. Obojętnie czy pracujesz z pojedynczym instrumentem, zespołem, w aplikacji DAW czy jako niezależna aplikacja, Falcon udostępnia Ci kontrolę potrzebną do tworzenia dynamicznych i urzekających występów.
DŹWIĘKI
Falcon oferowany jest z niezwykłą kolekcją ustawień fabrycznych stworzonych przez jednych z najbardziej cenionych inżynierów dźwięku na świecie, ale wciąż pozostawia wiele do odkrycia. Falcon jest w pełni kompatybilny ze wszystkimi instrumentami UVI i UVI-Powered, pochodzącymi z rosnącej listy producentów, takich jak AcousticSamples, Gospel Musicians, VI Labs czy Virharmonic.
>> Learn more
SKRYPTOWANIE
tworzenie własnych procesorów zdarzeń, a nawet profesjonalnych instrumentów z własnym interfejsem, dzięki potężnemu, a zarazem lekkiemu językowi skryptowemu Lua. Nie wiesz nic o skryptowaniu? Nie martw się, Falcon dysponuje wbudowanym edytorem wizualnym do tworzenia własnych interfejsów opartych na „macro”.
Falcon zawiera 15 oscylatorów o szerokim zakresie współczesnych metod syntezy, od prostego odtwarzania po bardziej zaawansowane generatory, takie jak Pluck, Wavetable czy IRCAM Multi Granular.
Jedną z największych zalet Falcona jest możliwość swobodnego układania oscylatorów warstwami, by tworzyć wyszukane instrumenty hybrydowe, opierające się na samplach jak i algorytmach. Nie ma ograniczeń ilości czy typu oscylatorów, jakich można użyć, jesteś ograniczony jedynie mocą obliczeniową swojego komputera i wyobraźnią.
SYNTEZA |
SAMPLOWANIE |
ANALOG
Wirtualny oscylator analogowych wyposażony w tradycyjne przebiegi, takie jak sinusoidalny, piłokształtny, trójkątny, prostokątny, szum i pulsowanie. Zawiera modulację szerokości impulsów, kontrolę synchronizacji i potężną sekcję Unison umożliwiającą kontrolę fazy, stroju i rozszerzenia do maksymalnie ośmiu głosów.
ANALOG STACK
Ośmiogłosowa implementacja oscylatora Analog, zaprojektowana w celu szybkiego układania warstwami. Każdy głos opiera się na tym samym silniku dźwiękowym, co oscylator Analog, zastępując sekcje Unison i Sync funkcjami Pan i Gain, aby ułatwić miksowanie przestrzenne i poziomu oraz sekcję pitch do delikatnego lub skrajnego przestrajania.
DRUM
Zaprojektowany do tworzenia rytmicznych dźwięków perkusyjnych, DRUM wykorzystuje zarówno oscylator tonowy jak i generator szumu. Oba oscylatory dysponują odrębnymi obwiedniami AD, z których pierwsza kontroluje modulację tonu. EQ i dystorsja dostępne są w sekcji Master do ogólnej kontroli kształtu dźwięku.
FM
Czterooperatorowy oscylator FM z modulacją fazy zamiast modulacją częstotliwości. Operatory udostępniają odrębną kontrolę poziomu i częstotliwości i mogą być zaaranżowane w jedną z 11 konfiguracji.
NOISE
Potężny oscylator szumu z 15 unikalnymi kształtami szumu, takimi jak: Band, S&H, Static I, Static II, Violet, Blue, White, Pink, Brown, Lorenz, Rossler, Crackle, Logistic, Dust i Velvet. Dynamiczne kształty umożliwiają dodatkową kontrolę, taką jak Static Density czy Logistic Chaos.
ORGAN
Oscylator organowy z ośmioma suwakami reprezentującymi różne harmonie występujące tradycyjne w organach piszczałkowych. ORGAN dysponuje oddzielnymi kontrolkami Gain i Pan dla każdej sekcji oraz sekcją perkusyjną z kontrolkami Fast/Slow i Harmonic. Całość może być połączona z efektem wibrującym, by uzyskać klasyczne brzmienie organów.
PLUCK
Moduł syntezy smyczkowej, Pluck, wykorzystuje zarówno logarytmiczne jak i samplowe wzbudzenia do tworzenia bogatych harmonicznie dźwięków o naturalnym czasie opadania amplitudy. Wybierz któryś z fabrycznych impulsów lub załaduj własne sample, dostrajaj wstępne wzbudzenie, a wreszcie końcowy udział sampli, syntezy lub generatorów szumu.
WAVETABLE
W pełni wyposażony oscylator syntezy tablicowej udostępnia szereg trybów dystorsji fazy i potężną sekcję Unison o rozpiętości fali (Wave) i stereo ośmiu głosów. Modulacja Wave Index pozwala na wybór tablic z bogatego fabrycznego asortymentu. Wavetable może też importować pliki użytkownika, np. WAV (pojedyncze lub sekwencyjne), tablice użytkownika a nawet pliki graficzne, których rzędy pikseli konwertowane są na cykle, a jasność na amplitudę.
W sercu oscylatorów samplowych Falcona tkwi w pełni wyposażony edytor sampli umożliwiający dokonywanie szybki zmian bez konieczności uruchamiania odrębnej aplikacji. Możesz obcinać, normalizować, wyciszać, odwracać, dodawać fade-in i fade-out, a nawet efekty Falcona do swoich sampli. Możesz nawet wskazać kilka plików i przetwarzać je jednocześnie.
SAMPLE
Pozbawiony zbędnych ozdóbek, koń pociągowy oscylatorów samplowych, idealny do podstawowego miksowania i tradycyjnego odtwarzania sampli. Ekran Sample może być powiększany i udostępnia takie funkcje edycyjne, jak obcinanie, normalizowanie, wyciszania, odwracanie, fade-in/fade-out, a nawet dodawanie dowolnego efektu Falcona. Dzięki temu, że Falcon potrafi wydajnie odtwarzać sample z dysku, możesz obrabiać dziesiątki tysięcy sampli naraz, bez nadmiernego obciążania pamięci RAM.
SLICE
Idealny do materiału rytmicznego lub perkusyjnego, oscylator Slice potrafi podzielić sample na odrębne “keygroups”, które mogą być następnie użyte w sekwencerze. Możesz regulować czułość przejściową ręcznie lub użyć wbudowanych markerów, jak te, znajdujące się w plikach REX. Funkcja eksportu pociętych plików wykorzystująca mechanizm „przeciągnij i upuść” umożliwia tworzenie patchy Falcona, osobnych plików WAV lub sekwencji MIDI.
STRETCH
Oscylator samplowy do odchylania tonu (pitch shift) pracujący w czasie rzeczywistym, o niskim obciążeniu procesora komputera. Stretch może odchylić ton o maksymalnie ±2 oktawy z zachowaniem czasu trwania sampla. Możesz swobodnie regulować czas rozpoczęcia sampla, tryb odtwarzania i analizę tempa. Użyj przycisku Solo Mode do przełączania między odrębnymi algorytmami mono- i polifonicznymi odchylania tonu.
IRCAM Granular
Główny oscylator granularny IRCAM dzieli sampel audio na “granulki”, a następnie układa je z powrotem w inny sposób, aby stworzyć realistyczny efekt odchylenia tonu lub wygenerować przestrzeń dźwiękową. Możesz regulować takie parametry jak wielkość, gęstość, drganie (jitter), pozycja, prędkość, kierunek, tryb zapętlenia, wariacja tonu i metoda korekty.
IRCAM Multi Granular
Wielogłosowa implementacja oscylatora granularnego IRCAM, która może być użyta do osiągnięcia skomplikowanych dźwięków unisono. Zawiera ten sam zestaw kontrolek, co IRCAM Granular, z dodatkową sekcją do kontroli ilości, pozycji i rozszerzenia głosów.
IRCAM Stretch
Podobny do oscylatora Stretch, ale wykorzystujący wysokiej klasy wokoder fazowy IRCAM, do rozciągania w czasie i odchylania tonu z zachowaniem przejść i obwiedni. Wymaga większej mocy obliczeniowej niż standardowe algorytmy odchylenia tonu użyte w innych oscylatorach, ale znacząco poprawia jakość dźwięku.
IRCAM Scrub
Podobny w użyciu do IRCAM Granular, IRCAM Scrub oferuje kontrolę scrubbingu o dowolnym dostępie, prędkości i kierunku, ale używa tego samego najwyższej klasy algorytmu, co w IRCAM Stretch.
Falcon zawiera ponad 80 wysokiej klasy efektów, kategoryzowanych, aby ułatwić nawigację: delaye, reverby, modulacje, filtry, ekwalizery, Amps and Stereo, Drive and Distortions, Dynamics, Analysis i wiele innych. Dysponuje efektami nadającymi się do każdego zastosowania, od kreatywnego “maglowania” po precyzyjne rzeźbienie dźwięku, miksowanie i analizowanie.
Efekty Falcona mogą być traktowane jako wysyłki na szynach efektów, na poziomie programu, warstwy lub nuty i umożliwiają obszerną kontrolę sygnału i nieograniczone podejście do dźwięku i designu instrumentów. Ponadto efekty mogą być ustawiane w EffectRack do równoległego i wielozakresowego przetwarzania, bądź jako centralny multi-efekt do wielokrotnego użytku z kontrolkami opartymi na „macro”.
DELAYE | REVERBY |
MODULACJA | FILTRY |
EQALIZERY | AMP/STEREO |
DRIVE | DYNAMICS |
ANALYSIS | RÓŻNE |
Uniwersalny efekt delay inspirowany klasycznymi, analogowymi delayami wykorzystującymi zapętloną taśmę magnetofonową.
Uniwersalny moduł delay z odrębną kontrolą kanałów do tworzenia efektów opartych na czasie. Zaawansowany ekran przedstawia graficznie zmiany w czasie, stereo i w fazie.
Rozciąga sygnał w czasie, tworząc prosty, choć uniwersalny decay o brzmieniu przypominającym reverb.
.
Wysoce zoptymalizowany moduł reverb oparty na technice convolution. Zawiera pokaźną bibliotekę fabrycznych impulsów, ale może też pracować z samplami użytkownika.
Uniwersalny reverb algorytmiczny zdolny do tworzenia niezwykle szerokiego spektrum o kontrolkach ograniczonych do minimum. Wykorzystuje ten sam silnik, co samodzielny plugin-efekt oferowany osobno.
Tradycyjna jednostka chorus inspirowana tradycyjnym analogowym efektem pedałowym.
Efekt chorus-ensemble inspirowany sekcją ensemble popularnego starego syntezatora.
Tradycyjny flanger inspirowany tradycyjnym analogowym efektem pedałowym.
Klasyczny efekt flanger, miiksujący sygnał wejściowy ze zróżnicowaną i opóźnioną wersją tego samego sygnału.
Klasyczny efekt chorus, miksujący sygnał wejściowy z wieloma wariacjami o modulowanym czasie trwania i tonie, aby uzyskać “skrzący się” efekt unisono.
Klasyczny efekt phaser, miksujący sygnał wejściowy z modulowaną fazowo wersją tego samego sygnału.
Phaser ze zintegrowanym auto-pannerem, tworzący szerszy i bardziej zróżnicowany efekt fazowania.
Emulacja starego głośnika wirującego o różnych prędkościach i różnych ustawieniach mikrofonów.
Unikalny filtr analogowy inspirowany sekcją filtrów popularnego amerykańskiego syntezatora analogowego.
Delikatny i wydajny filtr dolno- lub górnoprzepustowy 6 dB na oktawę. Najwydajniejszy ze wszystkich filtrów.
Klasyczny uniwersalny filtr wielotrybowy. “Scyzoryk szwajcarski” dla muzyków.
Unikalny filtr inspirowany sekcją filtrów popularnego japońskiego syntezatora analogowego.
Silny filtr dolno- i górnoprzepustowy Butterwortha o nachyleniu od 24 do 96 dB na oktawę.
Wielotrybowy (LP, HP, BP, Peak, Notch) filtr SVF (State Variable Filter) z opcjonalną wbudowaną saturacją.
Klasyczny moduł filtra grzebieniowego. Opóźniona wersja sygnału wejściowego jest połączona z pierwotnym sygnałem, dodana lub odjęta.
Filtr o płynnej regulacji między trybem dolno- a górnoprzepustowym.
Filtr zwrotnicowy o trybach dolno- górno- i środkowoprzepustowym i regulowanej częstotliwości zwrotnicy. Wstawiony do EffectRack pozwala na obróbkę wielozakresową.
Dwufiltrowa wersja klasycznego efektu talkbox.
Klasyczny filtr dolnoprzepustowy 24 dB na oktawę z rezonansem (order 4).
Klasyczny filtr wah-wah z ręcznym sterowaniem natężenia.
Klasyczny filtr dolnoprzepustowy 12 dB na oktawę z rezonansem (order 2).
Wielotrybowy (37 trybów) wariant filtru ladder 4 order z wbudowaną saturacją i oversamplingiem.
Trójzakresowy ekwalizer podzielony na zakresy niskie, średnie i wysokie. Zakres średni to rozkład normalny, a zakresy niski i wysoki to krzywe „półkowe”.
Procesor convolution zaprojektowany z myślą o emulacji ekwalizerów i obudów. Możesz wybierać z szerokiego zakresu fabrycznych impulsów, lub wybrać własne sample.
8-zakresowy ekwalizer parametryczny ze zróżnicowanymi kształtami filtrów i interaktywnym przedstawieniem graficznym.
“Dwupółkowy” ekwalizer, odwrotnie nakładający filtry dolno- i górnoprzepustowe o krzywej “półkowej”.
Emulacja układu elektronicznego w popularnym gitarowym efekcie pedałowym fuzzbox.
Emuluje sekcję kontroli tonu wielu popularnych wzmacniaczy pozbawionych głośników.
Klasyczny autopanner, różnicuje panoramowanie stereo w oparciu o generator wolnych przebiegów.
Typowy moduł regulacji poziomu, wzmacnia lub obcina poziom sygnału wejściowego.
Ustala poziom i fazę każdego kanału pozwalając na prostą regulację i wyspecjalizowane transformacje poziomu/fazy, np. dekodowanie M/S do stereo.
Klasyczny efekt tremolo, amplituda różnicowana jest w oparciu o generator wolnych przebiegów.
Wyspecjalizowany efekt stereo z enhancerem.
Klasyczny efekt “crunch”, inspirowany popularnymi efektami gitarowymi.
Klasyczny efekt “fuzz” inspirowany gitarowymi i basowymi efektami pedałowymi.
Wieloetapowy efekt złożony z filtra ułożonego między dwoma etapami drive.
Podstawowy efekt saturacji.
Efekt dystorsji z trzema trybami saturacji i wewnętrznym oversamplingiem do maksymalnie 16x.
Typowy moduł “drive” z filtrem UVI stosowanym po etapie “drive”.
Efekt saturacji śledzący poziom z wyborem dystorsji taśmowej/lampowej.
Efekt dystorsji z wieloma trybami saturacji, filtrami wejścia i wyjścia i wewnętrznym oversamplingiem do maksymalnie 16x.
Wyspecjalizowany efekt convolution zaprojektowany, by emulować re-amping. Zdolny do emulacji wielu wzmacniaczy i charakterystyki różnego typu mikrofonów, w tym dynamicznych, pojemnościowych i wstęgowych.
Wielozakresowy wariant modułu Compressor z regulowanymi częstotliwościami zwrotnicy.
Tradycyjny efekt gate (bramka), wyciszający sygnał poniżej określonego poziomu.
Wielozakresowy wariant modułu Studio Limiter z regulowanymi częstotliwościami zwrotnicy.
“Wyprzedzający” limiter z graficznym przedstawieniem osi czasu, na którym widać zakres dynamiki sygnału wejściowego i wyjściowego.
Dwuetapowy procesor dynamiki, etap kompresora łagodzi szczyty krzywej powyżej pewnego poziomu, a następnie ekspander “bramkuje” sygnał poniżej drugiego określonego poziomu.
Precyzyjny limiter idealnie nadający się do indywidualnych partii lub miksów stereo.
Wyświetla korelację faz sygnału wejściowego. Sygnał monofoniczny przedstawiony jest jako pionowa linia. Sygnał stereofoniczny wychodzący poza fazę przedstawiany jest jako linia pozioma.
Wyświetla częstotliwość sygnału wejściowego. Częstotliwość wyświetlana jest na osi poziomej, amplituda na osi pionowej.
Tuner chromatyczny ze wskazówką, działający z dokładnością 1 centa (1/100 półtonu). Przydatny do regulacji tonu sampla za pomocą parametru Fine Tune.
Tworzy odrębną, równoległą ścieżkę efektową. Posiada interfejs oparty o macro, który użytkownik może dostosować do swoich potrzeb.
Efekt resamplingu przydatny do emulacji niskiej jakości dźwięku różnego rodzaju sprzętu lub ekstremalnej redukcji bitów.
Typowy efekt emulacji winyla, z regulacją symulacji roku, prędkości, zużycia, szumu elektrycznego i mechanicznego, kurzu i zadrapań płyty.
FX Delay
Stereofoniczny moduł delay z modulacją auto-pan stereo.
Fat Delay
Efekt delay wykorzystujący kilki linii delay i diffusion to uzyskania bardzo mocnego “ogona”.
Ping Pong Delay
Typowa jednostka delay z dodatkową obróbką stereo.
Simple Delay
Ogólnego zastosowania moduł delay z regulacją czasu opóźnienia, feedbacku, obcięcia i miksu.
Stereo Delay
Moduł delay z odrębnymi ścieżkami delay dla lewego i prawego kanału.
2 Band EQ
Prosty, dwuzakresowy ekwalizer z dolnym i górnym zakresem.
3 Band EQ
Prosty, trójzakresowy ekwalizer z zakresem dolnym, środkowym i górnym. Środkowy zakres jest regulowany, zaś dolny i górny zakres mają ustawione na stałe częstotliwości.
Auto Wah
Typowy pedał wah wah, z częstotliwością ustalaną automatycznie na podstawie poziomu sygnału wejściowego.
FX Filter
Dwuetapowy efekt, filtry dolnoprzepustowy i górnoprzepustowy nakładane są seriami.
TalkBox
Symuluje filtrowanie znane z klasycznych efektów pedałowych talkbox.
Rotary Simple
Prosta emulacja wirującego głośnika.
Rotary Speaker
Emulacja podwójnego głośnika wirującego z regulacją zwrotnicy.
Gate Reverb
Reverb o zróżnicowanej wstępnej fazie gate do ostrego obcinania “ogona”.
Plain Reverb
Ogólnego zastosowania reverb zoptymalizowany pod kątem obniżonego obciążenia procesora komputera.
Predelay Verb
Standardowy efekt reverb zasilany linią delay.
Simple Reverb
Standardowy efekt reverb zasilany opcjonalnym filtrem dolno- lub górnoprzepustowym.
Compressor
Standardowy moduł kompresji dynamiki, z regulacją parametrów Ratio, Threshold, Attack, Release, Makeup Gain i Mix.
Limiter
Standardowy moduł limiter, kompresujący sygnał wejściowy w wyższym stopniu niż efekt Compressor.
UVI Mastering
Precyzyjny procesor masteringowy idealny do miksów stereo, takich jak głównie wyjścia Falcona. Oferuje wielozakresową kompresję, limiter i etap saturacji lampowej.
Beat Repeat
Dzieli sygnał przychodzący na „plastry” według zmiennej siatki. Po aktywowaniu powtarza ostatni „plaster”. Przydatny do efektów „glitch” i różnicowania w trakcie występów lub do zapętlania sampli.
Ring Modulator
Łączy sygnał wejściowy z częstotliwością modulacji i oboma substraktami, po czym dodaje częstotliwość modulacji do częstotliwości wejścia.
Robotizer
Ring modulator z dodatkową sekcją modulacji
UVI Destructor
Resampler i reduktor bitów z opcjonalnym overdrive’em i etapami filtrów.
Falcon zawiera osiem generatorów modulacji, włączając AHD, Analog ADSR, Attack Decay, DAHDSR, Drunk, LFO, Multi Envelope oraz Step Envelope. Generatory modulacji mogą być użyte na każdym poziomie w patchu, co pozwala na kontrolę niemal każdego parametru, czy jest to oscylator, efekt czy nawet inny modulator. Ten system umożliwia łatwe dodawanie ruchu do Twojej muzyki, od subtelnych wariacji w czasie po skomplikowane sekwencje na żądanie.
Każdy generator modulacji w Falconie może przechowywać ustawienia, umożliwiając szybki zapis i odczyt konfiguracji, które uznasz za przydatne. Falcon oferuje ponad tysiąc ustawień obwiedni dla samego tylko generatora Multi Envelope.
Obwiednia o formie: narastanie amplitudy/podtrzymanie/opadanie amplitudy [Attack, Hold, Decay], prostszy wariant obwiedni DAHDSR spotykanej w niektórych klasycznych syntezatorach.
Obwiednia o formie: narastanie amplitudy/opadanie amplitudy/podtrzymanie/wybrzmiewanie końcowe [Attack, Decay, Sustain, Release], emuluje charakterystykę wybrzmiewania klasycznych syntezatorów i udostępnia przydatne narzędzia do remapowania, pozwalające na modulację narastania amplitudy (“attack”) siłą następnej nuty lub modulację opadania amplitudy (“decay”) tonem nuty.
Obwiednia o formie: narastanie amplitudy/opadanie amplitudy [Attack, Decay], najprostsza obwiednia w Falconie, przydatna do dźwięków perkusyjnych i innych, które nie potrzebują fazy podtrzymania czy wybrzmiewania końcowego.
Obwiednia o formie: opadanie amplitudy/narastanie amplitudy/podtrzymywanie/opóźnienie/poziom podtrzymywania/wybrzmiewanie końcowe [Delay, Attack, Hold, Delay, Sustain, Release], rozszerzenie bardziej powszechnej obwiedni ADSR, dodaje etap opóźnienie (“Delay”) na początku i podtrzymywanie (“Hold”) między “Attack” a “Decay”.
Generuje losowy sygnał symulujący naturalną losowość tonu i przesunięcia amplitudy typową dla podtrzymywanych nut.
Generator wolnych przebiegów (Low Frequency Oscillator) generuje cykliczną modulację jednej z następujących typów przebiegów: sinusoidalny, prostokątny, trójkątny, ramp up, ramp down, analogowy prostokątny, losowy s&h, chaos lorenz, chaos rossier. Możesz nawet rysować własne kształty celem jeszcze precyzyjniejszej kontroli.
Definiowana przez użytkownika obwiednia mogąca składać się z dowolnej liczby punktów i interaktywnych krzywych. Pozwala na tworzenie długich i wysoce ekspresyjnych sekwencji modulacyjnych. Może być też zapętlona, by imitować zachowanie generatora wolnych przebiegów
Programowalny sekwencer patternowy, może być zsynchronizowany do tempa wybranej sekcji muzycznej lub ustawiony odrębnymi wartościami.
Sekcja zdarzeń Falcona oferuje kontrolę nad danymi przed etapem syntezy, a dokładnie manipulację, analizę lub generowanie danych MIDI. Procesory zdarzeń mogą zrobić wszystko, od nadawania efektu arpeggio nadchodzącym nutom, bądź „brzdąkania” nimi, niczym na gitarze, po nadawania mikro strojenia, odtwarzania plików MIDI lub tworzenia sekwencji generatywnych.
Procesory skryptowe są własne zdarzenia, które pozwalają na rozszerzenie funkcjonalności Falcona dzięki językowi Lua. Fabryczne procesory skryptowe to: Chorder, Harmonizer, Unison, Ensemble i wiele innych. Załaduj dowolny procesor skryptowy i kliknij “Edit Script”, aby zobaczyć jak działają skrypty. Możesz na nim eksperymentować lub pisać własne skrypty. Procesory skryptowe oferują zarówno możliwość interakcji z istniejącymi instrumentami jak i zaawansowane podejście programistyczne do tworzenia dźwięku.
ARPEGGIATOR
Zaawansowana odmiana klasycznego efektu syntezatorowego, modyfikuje nadchodzący nuty i odtwarza je w programowalnych frazach. Udostępnia maksymalnie 128 kroków zmiennego tonu, siły nacisku klawiszy i modulacji długości kroku, 26 trybów odtwarzania, rozdzielczości od 1/64 do 32x i dziesiątki fabrycznych ustawień.
MIDI PLAYER
Odtwarza standardowe pliki MIDI synchronizując je z tempem projektu.
MICRO TUNER
Nadaje alternatywne strojenie do standardowego dwunastotonowego stroju wszystkim nadchodzącym danym nutowym. Możliwość regulacji tonu w stosunku do nuty lub załadowania plików strojów Scala (.scl i .kbm).
SCRIPT PROCESSOR
Podstawowa konsola zdarzeń Falcona, Script Processor, zawiera szereg użytecznych procesorów wydarzeń, które mogą być rozszerzane w niemal nieograniczony sposób dzięki skryptom użytkownika. Skrypty podzielona są na kategorie, aby ułatwić nawigację i zawierają, między innymi: Analysis, Effects, Harmonization, Performance, Sequencing i Utility. Możesz łatwo tworzyć akordy z Tonal Harmonizerem, uruchamiać zaawansowane sekwencje nut z Step Line lub tworzyć skrypty do własnych procesorów i poszerzać funkcjonalność Falcona dostosowując go do własnych potrzeb.
Graficzny interfejs użytkownika Falcona składa się na duże, elastyczne okno, które jest wygodne zarówno na małych ekranach komputerów przenośnych, jak i na ogromnych monitorach komputerów stacjonarnych. Dostępny jest też widok pełnoekranowy, który ułatwia edycję skomplikowanych wykresów i szczegółowych obwiedni.
Edycja dokonuje się głównie w oknie MAIN, podzielonym na trzy kolumny, poświęcone nawigacji, edycji i przeglądaniu plików lub ustawień.
Środkowa kolumna EDIT (edycja) stanowi wszechstronne przedstawienie całego instrumentu podzielone na różne poziomy detali, od poziomu Program (instrument) aż do poziomu Keygroup (nuta). Między nimi znajduje się poziom Layer, który pozwala na szybką organizację i modyfikację wybranych Keygroups. Możesz skupić się na ustawieniach ogólnych lub specyficznych dla danego poziomu, pozamykać niepotrzebne sekcje i łatwo nawigować między modułami.
Udostępniając podejście oparte bardziej na danych, zakładki TREE (DRZEWKO) i LIST (LISTA) udostępniając hierarchiczny przegląd Twojego projektu, pozwalając na edycję poszczególnych komponentów z chirurgiczną precyzją lub edycję na szeroką skalę dużych fragmentów.
Niemal każdy parametr Twojego instrumentu może być przypisany do makra. Makra znajdują się w odrębnej zakładce i mogą być swobodnie aranżowane dzięki interaktywnemu edytorowi graficznemu. Możesz szybko tworzyć interfejsy do swoich instrumentów, spełniające wszystkie Twoje oczekiwania, bez znajomości języka skryptowego. Makra mogą sterować tyloma parametrami danego instrumentu, iloma sobie zażyczysz, pozwalając na tworzenie potężnych i unikalnych kontrolek.
Przeglądarka daje Ci natychmiastowy dostęp do plików, banków dźwiękowych, oscylatorów, efektów, multiefektów, modulatorów i zdarzeń dzięki odrębnym zakładkom. Zawartość możesz przeglądać tradycyjnie lub użyć narzędzia wyszukiwania, aby natychmiast odnaleźć potrzebny element.
Mikser Falcona oferuje typowy widok stołu mikserskiego na Twój projekt. Możesz monitorować i regulować takie parametry jak: gain, pan, mute, solo oraz efekty, a także konfigurować kanały Aux. Możesz skupić się na filtrach działających na poziomie kanału lub poszczególnych komponentów.
Dedykowany edytor do występów oferuje rzut oka na następujące parametry wszystkich załadowanych instrumentów: : poziom, pan, ton, IO, zakres reakcji, zakres siły nacisku klawiszy i ustawienia keyswitch. Wczytaj swoje ulubione instrumenty i mapuj je do jednego lub wielu kontrolerów, aby szybko przygotować się na dynamiczny występ.
Falcon oferowany jest z imponującą kolekcją fabrycznych patchy, zaprojektowanych przez jednych z najbardziej cenionych inżynierów dźwięku. Znajdziesz tu wszystko, od klasycznych metod syntezy, przez dźwięki perkusyjne, fizyczny modeling, granularne przestrzenie dźwiękowe oparte na samplach, aż po hybrydy multi-oscylatorowe. Ustawienia zostały stworzone w najwyższym standardzie jakości, oferując ogromny, uniwersalny wybór dźwięków “prosto z programu”.
Fabryczne dźwięki Falcona podzielone zostały na kategorie aby ułatwić nawigację i udostępniają szeroką kontrolę dzięki specjalnym makrom. Możesz dokonywać zmian na dużą skalę, aby uzyskać odpowiedni nastrój, a następnie dopieszczać szczegóły, aby dopasować brzmienie do Twojego miksu, bez zamykania panelu macro. Jeśli dźwięk jest już bliski ideału, ale jeszcze odrobinę niedoskonały, możesz przenieść się w dowolnym momencie do panelu Edit, aby uzyskać całkowitą kontrolę.
Fabryczne dźwięki dają natychmiastowe korzyści, ale mogą być też użyte jako źródło inspiracji do własnych dźwięków. Jeśli potrzebujesz więcej brzmień, Falcon jest w pełni kompatybilny ze wszystkimi instrumentami UVI i UVI-Powered, oferowanymi przez rosnącą liczbę producentów, takich jak AcousticSamples, Gospel Musicians, VI Labs czy Virharmonic. Od staroświeckich syntezatorów, sampler i automatów perkusyjnych po perfekcyjne dźwięki fortepianów, chórów i orkiestr; Falcon to Twoje drzwi do świata najbardziej zaawansowanych i najlepiej brzmiących instrumentów
Jako bonus, każda licencja Falcon zawiera voucher o wartości 100 dolarów na zakup dowolnej biblioteki dźwiękowej na stronie uvi.net. Możesz pogłębić swoje doświadczenia z Falconem dzięki jednemu z naszych wyjątkowych instrumentów, takich jak CS-M lub skorzystać z Mayhem czy Loops, aby dać solidny zastrzyk swojej samplowej stacji roboczej. Dzięki ponad 40 bibliotekom, od idealnie odwzorowanych instrumentów akustycznych po rzadkie stare syntezatory, z pewnością znajdziesz muzycznego sojusznika, które spełni Twoje potrzeby.
Sercem Falcona jest UVI Engine XT™, potężny, niezawodny, nieobciążający procesor silnik DSP, który był ciągle udoskonalany przez ostatnie 10 lat. Opierając się na jednej z największych marek w świecie audio, Engine XT udostępnia szereg funkcji, które czynią go najbardziej elastycznym i rozbudowanym instrumentem na rynku. To, co się dzieje „pod maską” ma istotny wpływ, na Twoją pracę.
WYMAGANIA SPRZĘTOWE
Installer Windows: 366 MB lub Mac DMG: 334 MB
Biblioteka fabryczna: 628 MB (wielkość skompresowana)
KOMPATYBILNY Z HD SURROUND
Natywne wsparcie dla wszystkich konfiguracji kanałów, od mono aż po 10.2 i częstotliwości próbkowania po 192 kHz, a nawet więcej. Jakiekolwiek wymagania ma Twój projekt, możesz być pewny, że Falcon im sprosta.
KOMPATYBILNOŚĆ
Aplikacja niezależna, VST, AU, AAX, Windows (7+), Mac (OS X 10.7+). Rdzeń Falcona został zoptymalizowany pod kątem wydajności ze wszystkimi popularnymi platformami i aplikacjami DAW.
PRACA NATYWNIE W 64 BITACH
Synteza, sampling i efekty działają w oparciu o natywny 64-bitowy rdzeń, zdolny do obróbki najbardziej skomplikowanych projektów, nawet jeśli Twój sprzęt nie należy do najnowocześniejszych.
WSPIERANE FORMATY PLIKÓW
Banki dźwiękowe (.ufs), AIFF, FLAC, MP3, MP4 (system Windows wymaga zainstalowanego QuickTime), REX1, REX2, SDII (na Maku), WAV, WAV64, SFZ, SND, CAF
STREAMING PLIKÓW
Instrumenty hybrydowe mogą generować wielkie ilości danych muzycznych, które w przeszłości trafiały do “czarnej dziury” maszyn produkcyjnych. Ta epoka nie jest jeszcze całkiem zakończona, ale może być, dzięki Falconowi. Streamuj pliki audio dowolnego rozmiaru, nawet bez kompresji stratnej, natychmiastowo.
KONWERSJA W BIEGU
Importuj pliki audio niemal każdego formatu, głębi bitowej czy częstotliwości próbkowania, niezależnie od ustawień Twojego projektu. Falcon resampluje pliki w biegu, co owocuje płynną pracą na zasadzie “to po prostu działa”.
AUTORYZACJA
Falcon wykorzystuje iLok License Managera do autoryzacji i umożliwia trzy aktywacje każdej licencji. Autoryzacje mogą być przechowywane na dysku komputera lub kluczu iLok. Wstępna aktywacja wymaga darmowego konta iLok i aktywnego połączenia z Internetem.
ODPORNY NA STARZENIE
Bądź pewien, że Twoje projekty będą nadawały się do użycia w nowoczesnych aplikacjach i systemach operacyjnych w przyszłości. Wspólny wysiłek i dziesiątki tysięcy godzin pracy, potężna baza użytkowników pozwalają Ci być spokojnym, wiedząc, że ciągle aktualizacje zapewnią Ci zawsze bycie na czasie.
>> Download the User Manual [Online PDF file]
>> Download the User Manual [Printer-Friendly Version]